Wie is Floris?

Op weg naar Madrid in mei 2016

Floris is gek op fietsen. Het liefs gaat hij met zijn bepakte fiets op pad, in Nederland of Europa. Daarbij gaat het hem niet om grootste afstand of verste tocht. Het gaat om de reis, om wat je meemaakt en ervaart. Om het genieten van het voorbijtrekkende landschap, het ontmoeten van mensen, het buitenzijn en het leveren van een flinke inspanning.

Zo staat Floris ook in het leven. De top is slechts een excuus voor de beklimming. Niet het feit of je de top haalt bepaalt wie je bent, maar wat je op weg daarnaar toe hebt geleerd en meegemaakt bepaalt dat. Floris helpt op die manier ook organisaties en mensen. Duurzame ontwikkeling vindt plaats bij het op de juiste manier willen bereiken van een doel.

Floris is getrouwd met Petra, met wie hij sinds november 1992 samen is. Hij is de vader van Jesse en Abel.

Floris en werk

Floris is in het onderwijs gestart in november 1990 als leerkracht basisonderwijs en gestopt in september 2017 als voorzitter College van Bestuur. Daarna is hij opnieuw gestart als interim-directeur/bestuurder, coach en adviseur in het onderwijs. Vanuit zijn ervaring, kennis en zijn vermogen om punten te verbinden helpt hij mensen en organisaties met het vinden van hun draai. Of het een leerling in groep 6 is, een leerkracht, een directeur, bestuurder, een school of een stichting, Floris ontdekt altijd wat er nog meer is en helpt je om het een en ander in perspectief te zien. Dan hebben je keuzes impact en een duurzaam effect.

Floris denkt en analyseert snel en scherp, is verbaal en schriftelijk vaardig. Hij kan in complexe situaties met verschillende belangen snel de doorgaande lijn ontdekken en opereert strategisch. Hij kan prima een bijeenkomst leiden of als dagvoorzitter optreden. Floris heeft een scherp oog voor rollen en rolgedrag in organisaties, voor patronen en belemmerende factoren.

Floris werkt op het raakvlak van de mens in de organisatie. Door coaching, advies, begeleiding of als interim-directeur/bestuurder helpt hij organisaties verder naar het vinden van hun draai.

Floris heeft hoge ambities naar zichzelf en zijn omgeving. Hij heeft geleerd zijn hoge ambities op waarde te schatten en weet dat deze regelmatig naar beneden bijgesteld moeten worden om ook trots te kunnen zijn op wat er is bereikt. Floris vindt dat werken zonder plezier in het basisonderwijs niet kan.

Vragen? stellen!