Als meer niet lukt, mag het dan ietsje minder zijn?

Dinsdag 27 juni heeft de roep naar meer hard geklonken in het onderwijs. We willen meer geld voor de scholen, meer salaris voor de leerkrachten, meer waardering voor ons werk en meer collega’s die ons in de toekomst komen helpen. De vraag om meer, meer, meer wordt hoofdschuddend ontvangen. We krijgen namelijk steeds meer, en moeten niet zeuren, aldus Sander Dekker.

Ik denk graag mee en probeer een brug te slaan. We gaan vragen om minder, minder, minder.

Zo willen we minder kinderen in de klas. En misschien ook iets minder diversiteit in de onderwijsbehoeften van onze kinderen. Dat gaat al erg helpen. Verder zouden we heel graag iets minder mensen willen die iets van ons eisen. Zodat we weer minder papier hoeven te gebruiken en minder op hoeven te schrijven. Minder proefballonnetjes en voor minder maatschappelijke problemen het onderwijs gebruiken. Minder hoge verwachtingen bij bijvoorbeeld Passend Onderwijs, minder focus op de ranking. En dan als laatste graag minder geroep om muziek EN bewegingsonderwijs EN gezonde scholen EN burgerschap EN sociale veiligheid EN duurzaamheid EN 21st century skills EN techniek EN creativiteit EN vast nog wel meer. Kies er een paar uit, doen we die.

Floris

eerder (27-6-17) gepost op linked-in: linked-in

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *